Spacer

Witajcie Kochani !!!

Chodzenie dla przyjemności, relaksu, zdrowia, bez konkretnego celu, bez pośpiechu…to definicja spaceru.

IMG_0182

A czym dla Was jest spacer, lubicie spacerować ze swoimi pupilami? wolicie wolniejszy, czy szybszy spacerek i jak on u Was wygląda?

IMG_0189

Dla mnie spacer dziś, bardzo się różni od spaceru kiedyś, a dlaczego? Bo wcześniej nie miałem pojęcia, że spacerowanie powinno być spokojną formą aktywności psa, nie powinna się ona objawiać, ani wyrywaniem się
do przodu, ani szarpaniem na wszystkie strony, ani ciągłym siusianiem na każde drzewo, krzaczek, słupek…
czy też obszczekiwania każdego psa i agresywnych zachowań wobec nich….
Dziś spacer, to spacer spokojny, dostosowany do kroków pana, skupiony na samym spacerze, na moich panciowych i czerpaniu przyjemności z chwil wspólnie spędzonych…

Poniżej przedstawiam dwa filmy pokazujące moje spacery. Pierwszy spacer jest nieprawidłowy i dziś wiem, że nie powinien on tak wyglądać! Mam na sobie szelki, a jak wiemy, służą one do ciągnięcia, używane np. u psów zaprzęgowych. Z racji, że mnóstwo piesków chodzi w szelkach, a obroża już od początku się u mnie nie sprawdzała, moi panciowie myśleli, że będą one dla mnie lepsze do spacerów, okazało się, że wcale tak nie jest.

Drugi film natomiast pokazuje prawidłowe prowadzenie psa na krótkiej smyczy, która znajduje się za uszami. Powinienem iść zawsze za panem, przy jego nodze, nie próbować go wyprzedzać, czy ciągnąć na boki. Kiedy ładnie idę, smycz jest luźno, natomiast gdy wybiegam do przodu, jest to korygowane poprzez lekkie szarpnięcie smyczy, co przywołuje mnie do porządku i pokazuje kto jest Przywódcą Stada 🙂

Pragnę również nadmienić, że moi panciowie nie są treserami, nie mają także nic wspólnego z zawodami dotyczącymi piesków, więc to co piszę, wynika tylko i wyłącznie z mojego własnego doświadczenia i może się komuś przyda, kogo piesek również ma takie problemy jakie ja mam, bądź miałem.

Pozdrawiam serdecznie!!!

Pienio Onio

IMG_1300

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktywność psa i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Spacer

  1. Karcelka pisze:

    jaki grzeczny piesek z panciem na smyczy 🙂

Skomentuj

